בתקופה האחרונה חקרתי לעומק את נושא הקושי שלנו לרדת במשקל.
גיליתי דברים מדהימים, והבנתי שהנושא הזה הרבה יותר מורכב מכפי שהוא נראה.
מה באמת מונע מאיתנו לרדת במשקל?
האם זאת באמת התזונה ?
חוסר בפעילות גופנית?
אז התשובה היא שגם להם יש משמעות, אבל הסיבות לקושי לרדת במשקל אינן תלויות רק בנושאים האלה. ישנן סיבות רבות ושונות אשר משפיעות על היכולת של הגוף שלך לרדת במשקל והן חשובות לפחות באותה המידה כמו התזונה והפעילות הספורטיבית המשתנה.
מסתבר, שגם לרעלים שאנחנו אוגרים בתוכנו יש משמעות. הכוונה היא גם לרעלים פיזיים (למשל רעלים שמצטברים בגופנו מזיהום אוויר) וגם לרעלים מחשבתיים – למשל, אם אתם חוזרים ואומרים לעצמכם שאינכם יכולים / אינכם ראויים / לא מגיע לי – ההיגדים השליליים יוצרים בגופכם רעלים.
הרעלים האלה פוגעים בתאים וכן במטבוליזם של הגוף, חילוף החומרים. כאשר חילוף החומרים שלנו נפגע, לגוף קשה לפרק את השומנים והמשמעות הישירה היא השמנה, שיכולה לבוא לידי ביטוי אפילו בעלייה של 20-30 קילו.
האם יש אור בקצה המנהרה? האם יש לנו אפשרות לשנות את מציאות חיינו ולרדת במשקל? התשובה היא כן ברוב המקרים. מדוע? משום שגופנו הוא מכונה מופלאה ובתנאים המתאימים, יש לו את היכולת לשנות את מצבו, לשקם את עצמו ולאפשר לך להתקדם ולהשיג את המטרה הסופית – לרדת במשקל.
איך אתם יכולים לעזור לו לרדת במשקל? צמצמו ככל האפשר את כמות הרעלים שאתם מכניסים לגופכם, גם הפיזיים וגם המחשבתיים.
האם יש לכם אפשרות לעזור לגופכם לשפר את היכולת לטפל בעצמו, לשפר את אורח החיים שלכם ולרדת במשקל? בהחלט כן!