הפחד מהווה תחושה פיזית ורגשית שאינה נעימה לנו.
הגורם שלה בדרך כלל הוא בעקבות חשיפה לגורם שמאיים עלינו (בין אם פיזי או מנטלי) כאשר ככל שהאיום גדול יותר, תחושת הפחד חזקה יותר.
הפחד אומנם מאפשר לנו לשרוד ומרחיק אותנו מסכנה.
אולם, פעמים רבות, הפחד אינו באמת מגן עלינו והוא מגביל את הפעולה והעשייה שלנו.
אז מה בעצם הסוד מאחורי הפחד ?
למה אנחנו באמת מפחדים ?
כי יש לנו ספקות !
בעצמנו.
בדרך שלנו.
ביכולות שלנו.
בעוצמות שלנו !
כאן יש לפחד קרקע פורייה.
הוא מרים את ראשו ומראה לנו. מה ?
שבעצם המציאות, כפי שחשבנו שהיא, אינה נכונה.
מה עושים עכשיו ?
מבינים שהפחד הוא חלק מהחיים שאיתו אנחנו גם גדלים ומתפתחים.
מה דעתכם ?
אולי אפשר לרתום את הפחד לטובתנו ?
נשמע לכם מוזר, נכון ?
מסכימה.
אבל.
אם אנחנו מבינים שבפעמים רבות הפחד אינו שלנו והוא בעצם בא להגן עלינו, אז יש לנו את היכולת לשנות את המצב שלנו.
וזה כשלעצמו מופלא בעיני.
מה דעתכם ?
איזה פחד מנהל אתכם ?