טיפול ייחודי

טיפול רגשי ייחודי

לחץ ומתח בחיים: מה המחיר שאנחנו משלמים?

הבוס צועק? אפשר להגיב אחרת

שנה את מציאות חייך
Stress

דמייני לרגע את הסיטואציה הבאה: אחרי יום עבודה ארוך ולחוץ בעבודה. הבוס צעק עליך. הלקוחות חסרי סבלנות. הספקת לסיים 20% מהעבודה שהייתה אמורה להסתיים באותו היום. את רק מחכה להגיע הביתה. לשקט. לרוגע. למנוחה. נכנסת הביתה. הנחת את התיק. נשמת רגע לרווחה.

ואז… הילד מגיע עם חיוך מצד לצד כולו מאושר, רק רוצה להראות לך את הציור המקסים שהוא צייר בגן. הילדה מגיעה בהתלהבות ושמחה ורוצה לספר לך על חברה חדשה. התינוק/ת פספסה את שנת הצהרים והיא בוכה והפוכה. זוכרת שלפני רגע נשמת לרווחה? שחררת קצת את המתח והלחץ מהעבודה? ושוב בשניות הכל מתהפך והגוף שלך נכנס שוב לסטרס.

ואיך את מגיבה? האם את במצב שאת יכולה להקשיב? להכיל? לאפשר לילדים לשתף אותך? להיות חלק מהשמחה שלהם? לחבק? לנשק? לאהוב?

או שאת מגיבה בכעס. בחוסר סבלנות וסובלנות.

ורגע אחרי שאת נרגעת ורואה את הפנים השמחות והמוארות מתחלפות לעצב וכאב, את מתחרטת על התגובה. כועסת על עצמך. ושוב נכנסת למעגל חדש של לחץ ומתח. הרי רצית רק רגע של שקט. שנייה לנשום. לעשות ריסט למערכת. לאפשר לגוף לנוח לשנייה כדי לצבור אוויר לנשימה. ועכשיו הגוף בסטרס כי את “מלקה” את עצמך על תגובתך.

בואי נדמיין לרגע סיטואציה אחרת: סיטואציה שבה החיים שלך מאוזנים. כן, היה לחץ בעבודה אבל…. כן, הבוס צעק אבל… כן, הלקוחות חסרי סבלנות אבל… כן, הספקת לסיים רק 20% מהעבודה אבל… כשהגוף שלך מאוזן, את יכולה לראות את העולם דרך משקפיים אחרות. את יכולה לבחור אחרת. את יכולה לשנות את המצב. את יכולה לשחרר את התקיעות.

מדוע? משום שהאנרגיה בגוף שלך זורמת…

הסיטואציה תהיה דומה. הבוס יכול לצעוק. הלקוחות להתלונן. ההספק עדיין יהיה 20% אבל… וזה אבל גדול… התגובה שלך ושל הגוף שלך תהיה שונה.

מה תהיה התגובה שלך במצב רגיל? הגוף נכנס לסטרס מהצעקות. מתכווץ. תקוע. והגוף שלך יספוג את הכעסים ויכיל בתוכך את הרעלים.

והאם באמת הצעקות שלו מקדמות את היעילות שלך בעבודה? את התפוקה? או בדיוק הפוך… שהמתח והלחץ מחלישים אותך והתוצרת אחר כך תהיה ירודה?

 

מה תהיה התגובה אם הגוף שלך מאוזן? האם באמת תכניסי לתוכו את הכעס והרעלים? או שאולי תשארי יציבה ורגועה. תפעלי מתוך המרכז שלך. ותצליחי להבין שכנראה הבוס הוא זה שיצא כרגע מאיזון. ואין קשר אליך. והצעקות שלו נובעות מהקושי שלו להסביר את עצמו. מאיבוד השליטה שלו. ואת אינך קשורה…

באיזה עולם היית מעדיפה לחיות? מאיזה תגובה לפעול? מהתגובה המאוזנת או מהמצב היום?

רוצה פתרון לקושי שאת חווה? לחצי כאן רוגע (טיפול על בסיס יומי)

אהבתם את הפוסט הזה?