היום אני רוצה לדבר על אלרגיה ספציפית.
אלרגיה לכסף.
הנושא של הכסף בחיינו הוא נושא כאוב בחלק גדול מהפעמים.
לרובנו הכסף אינו מספיק גם אם אנחנו עובדים ועובדים.
גם אם אנחנו חוסכים.
חוסכים שקל לשקל ונמנעים מלהוציא אותו על דברים מהנים.
ואנחנו כל כך משתדלים.
ומורידים עוד ועוד דברים.
אבל מה קורה בסוף החודש ?
הרבה פעמים פתאום "נופלות" עלינו הוצאות בלתי צפויות שפשוט מוחקות את כל המאמצים.
לחילופין, יש לכם עסק עצמאי.
אתם נותנים את הנשמה לעסק ומשקיעים ללא הפסקה.
אבל בסוף החודש… עומדים מול שוקת שבורה.
וזה כואב. ומתסכל. והתחושה היא ששום דבר כבר לא ישתנה.
שלא משנה כמה שננסה, נחזור לאותו מקום.
שאיננו מוכשרים.
שאיננו מוצלחים.
שאנחנו כישלון.
ותמיד חוזרת אותה השאלה – למה ?
למה זה קורה לנו ?
הרי אנחנו טובים במה שאנחנו עושים.
משקיעים.
מתאמצים.
מקשיבים ליועצים ומבצעים.
יכולות להיות לכך הרבה סיבות.
חלקן גם קשורות לניהול הבית והעסק וכן לשינויים שמתרחשים בשוק.
אבל אחת מהן יכולה להיות אלרגיה לכסף.
מה זה אומר ?
אלרגיה לכסף יכולה לנבוע ממשהו פיזי שקרה לכם בחיים (למשל, ההורים שלכם נפרדו בגלל הכסף).
אלרגיה לכסף יכולה לנבוע ממשהו משפחתי (למשל, הסבא היה בעל עסק משגשג ומצליח אולם הוא נפל מנכסיו והדבר השפיע על כל המשפחה).
אלרגיה לכסף יכולה לנבוע ממשהו שקרה לחבר קרוב, לשותף, לבת/בן הזוג וכך הלאה…
מה המשמעות של האלרגיה במציאות שלנו ?
פשוט מאוד…
אם יש לנו אלרגיה לכסף, תת המודע שלנו ימנע מאתנו בכל דרך להשיג כסף.
ואם כבר כן השגנו כסף… הוא ידאג להרחיק אותו מאתנו.
כמה אנשים זכו בלוטו ו"בזבזו" את כל הכסף ?
אחת הסיבות יכולה להיות שבאמת הם התנהלו בצורה פחות נכונה עם הכסף.
אולם יש אפשרות נוספת. יכול להיות שיש להם אלרגיה לכסף אז הכסף "ברח" להם בין הידיים.
הרי חלק מזוכי הלוטו כן שמרו את כספם לידם.
אם יש לנו אלרגיה פיזית ידועה למזון מסוים, אנחנו נתרחק ממנו על מנת להגן על עצמו.
אבל מה קורה במקרה של אלרגיה אנרגטית ?
ששם קשה לנו לדעת בוודאות שהיא קיימת ?
במקרה כזה, תת המודע של אדם שמחזיק באלרגיה (לכסף למשל), יוצר עבורו מצבים שירחיקו את הכסף ממנו.
אז מה אפשר לעשות ?
קודם כל ברגע שאנחנו מודעים לכך שיכול להיות שיש לנו אלרגיה לכסף, הלחץ שלנו מהמצב קצת יורד.
כי אם באמת יש לנו אלרגיה לכסף יכול להיות שיש פתרון.
ולאחר שנטפל באלרגיה, המצב שלנו יכול להשתנות.
אז עכשיו תורכם.
מה דעתכם ?
יש לכם אלרגיה לכסף ?